Post

10 najczęściej popełnianych błędów podczas zamykania sprzedaży cz.2

W części pierwszej tego artykułu, opowiedziałem o najczęstszych błędach popełnianych podczas zadawania pierwszego pytania zamykającego. Zawsze po tym, kiedy usłyszymy magiczne TAK następuje kolejny krok, a mianowicie złożenie pierwszego zamówienia i rejestracja do programu MLM. W artykule tym, pokażę jak przebić się przez szereg wymówek kandydata i utrzymać myślenie na jego osobistej wizji przyszłości.

Błąd #4: Po prezentacji możliwości biznesowych, zabieranie się za przedstawianie produktu i wielu kombinacji jego zastosowania.

Dobrze przygotowana prezentacja atakuje wymówki twojego kandydata, żongluje jego obiekcjami i przygotowuje go do pytania zamykającego. Twoim zadaniem jest utrzymać jego myślenie na wizji przyszłości i zadać pytania zamykające. Ostatnią rzeczą jaką chcesz zrobić, to zapytać: „Czy masz jakieś pytania, lub czy chcesz to jeszcze przemyśleć?” Oczywiście jeśli zaproponujesz tak łatwe wyjście, wtedy bardziej niż pewne, że większość kandydatów z niego skorzysta, a ty pozostaniesz z ręką w nocniku… Wielu z nas chce dać jak najwięcej informacji na temat produktów oraz samego biznesu, jednak większa ilość informacji oznacza jedno „Potrzebuję więcej czasu, aby to wszystko przemyśleć i podjąć decyzję„. A przecież jedyna kwestia o której powinien myśleć kandydat po prezentacji, to jaki jest następny krok, abym mógł podjąć współpracę?

Błąd #5: Wierzysz w kłamstwa i wymówki swojego kandydata.

Ile razy możemy usłyszeć: „nie mam czasu, nie mam pieniędzy, nie znam ludzi lub muszę to jeszcze przemyśleć”?  Przecież to są wymówki zakorzenione w strachu! Jeśli pozwolisz swojemu kandydatowi pozostać w tym strachu to jedno jest pewne – jego życie pozostanie takie same, a może nawet się pogorszy jeśli nic z tym nie zrobi.Masz moralny obowiązek, by pomóc kandydatowi wydostać się z sideł strachu i przejąć kontrolę nad własnym życiem, sytuacją finansową oraz zmianą stylu życia już teraz.

Podczas gdy wielu z nas rezygnuje z ludzi, którzy mają swoje usprawiedliwienia i ograniczenia, na świecie są tysiące przypadków innych ludzi, którzy są w gorszej sytuacji, a jednak znajdują sposobność by skorzystać z magii MLM, odnieść sukces i zmienić swoje życie. Pomyśl przez chwilę… Z jaką łatwością wykonasz kolejny telefon do osoby z listy potencjalnych kandydatów, kiedy będziesz oglądać jak życie ludzi z tobą współpracujących zmienia się na lepsze.

Błąd #6: Nie trzymasz się swojego scenariusza.

Jeśli używasz skryptów,scenariuszy rozmów które zostały przygotowane przez twoją firmę, nie zmieniaj niczego! Pamiętaj, że skrypty te zostały przygotowane przez profesjonalistów i sprawdzone na rodzimym rynku. One działają! Jeśli zaczynasz sobie tłumaczyć „nie czuję się dobrze z tym pytaniem, lub to nie brzmi dość dobrze”, wtedy wyrządzasz sobie krzywdę! Skrypty nie są po to aby je badać, tylko po to by dawały wyniki. Jeśli chcesz mieć lepsze wyniki, zacznij używać sprawdzonego systemu, a rezultaty przyjdą same. Czy wolisz mieć przychód pasywny i czuć się dobrze, czy też mieć dobrze brzmiące pytania i pozostać bez pieniędzy?

Błąd #7: Ciągniesz swój scenariusz jak flaki z olejem.

Tak wielu z nas, kiedy ma przeczytać swój scenariusz rozmowy brzmi jak kiepski prezenter radiowy, lub nieudany model syntezatora mowy niewiadomego pochodzenia. A czy tak rozmawiamy z najlepszym przyjacielem? Bądź sobą, zamiast starać się być kimś innym. Jesteś najlepszy w tym czym jesteś i czuj się z tym dobrze. Nie staraj się zmieniać na siłę, a ludzie poczują się z tobą komfortowo.

 

Jeśli przemyślisz te wskazówki i zastosujesz w swojej pracy, to jestem pewien że osiągniesz szybciej swoje cele. Jesteś bliżej sukcesu niż Ci się wydaje:)

Powiązane wpisy:

Comments

  • Witaj Pawle.
    Nie wiem jak długo działasz w mlm, ale masz rozsądne rady.
    Wiele osób pięknie prowadzi spotkania i nie domyka rozpoczętego procesu, w takim razie po co było zawracać sobie głowę i tracić czas.
    I jeszcze jedno, gratuluję, że doceniasz tutaj sprzedaż, bo dotyczy ona nie tylko sprzedaży produktów ale przede wszystkim sprzedaży idei samego marketingu. Być dobrym sprzedawcą, to umieć sprzedać siebie, bo dobry produkt sam się obroni.
    Co do skryptów i gotowców, to się nie zgodzę. Należy uszanować sedno , sens , sposób w jaki ma być przeprowadzona rozmowa, ale pewne modyfikacje są konieczne, chociażby dlatego, że każdy jest inny.
    Nie mniej i tak wielki plus za rzetelne przedstawienie tematu.
    Mam nadzieję, że zaproszę kiedyś więcej osób takich jak Ty do swojego zespołu.
    Pozdrawiam

    Barbara Kozakowska

    4 kwietnia 2012

  • Dziękuję za ciepłe słowa, które ciągle uświadamiają mi, że warto dzielić się wiedzą:)
    Tak jak pisałem już wcześniej, ja dopiero zaczynam i nie zrobiłem jeszcze nic wielkiego… dopiero wszystko przede mną:)

    Sukcesów życzę i oczywiście Wesołych Świąt!

    Paweł

    7 kwietnia 2012

Leave a comment  

name*

email*

website

Submit comment

CommentLuv badge