Post

10 najczęściej popełnianych błędów podczas zamykania sprzedaży cz.1

Zamykanie sprzedaży to umiejętność, która może wywindować Cię na szczyty sukcesu, a jej brak sprawi, iż noce będą bezsenne, a ty ciągle będziesz się zastanawiać co nie gra i dlaczego mój biznes nie rośnie…

W ciągu 8 lat gdy zajmuję się sprzedażą zauważyłem, iż wielu ludzi ciągle popełnia te same błędy i nie ma różnicy czy sprzedajesz samochody, polisy inwestycyjne, czy też biznes MLM. Zamknięcie sprzedaży jest najbardziej krytycznym momentem budowy udanego biznesu, więc zacznijmy od pierwszego błędu:

 Błąd #1: Twoja postawa jest pełna słabości, gdy przychodzi czas na pytanie zamykające sprzedaż.

Wielu z nas z powodzeniem potrafi wykorzystać skrypty, które zostały nabyte od ekspertów branży lub też liderów firmy z którą współpracujemy.  Następnie dzięki skryptom i własnym umiejętnością dotrzeć do osób z tematem biznesu MLM i doprowadzić czy to do spotkania 1:1, konferencji internetowej, prezentacji możliwości biznesowych w hotelu, lub po prostu prezentacji domowej.  Jednak na tym często się kończy, ponieważ kiedy przychodzi moment aby spytać czy dana osoba się do nas przyłączy, następuje blokada wewnętrzna i nie potrafimy wypowiedzieć ani słowa, a trzęsące się nogi jasno komunikują iż coś nie gra…

Problem tkwi w tym, iż wielu ludziom sprzedaż kojarzy się z nagabywaniem (namawianiem) do kupna jakiegoś produktu i wielu z nas nie jest przyzwyczajona do tego, aby prosić o złożenie pierwszego zamówienia i przystąpienie do programu MLM.

Cała gra opiera się na wierze w biznes MLM i produkt , oraz na wierze w samego siebie. Skoro nie wierzysz, że Ci się uda, to jak ma Ci uwierzyć ktoś inny? Jeśli jesteś pewny tego, że masz świetny produkt i znasz zalety biznesu MLM, wtedy twoja wiara rośnie, a co za tym idzie rośnie twoja pewność siebie, a ludzie podążają tylko za tymi, którzy są pewni swojej oferty.

Błąd #2: Mówisz za dużo ze swojego punktu widzenia.

Właśnie skończyła się prezentacja szansy biznesowej i zwracasz się do swojego kandydata: „To jest świetna firma i ma najlepsze produkty na rynku. Czy chciałeś choć raz w życiu być we właściwym miejscu i we właściwym czasie? Ja jestem przekonany, że Ty ze swoim talentem, umiejętnościami i kontaktami, zarobisz w tej firmie mnóstwo pieniędzy”. Nieważne jak jesteś błyskotliwy i jak wieloma komplementami obsypiesz swojego kandydata. Twoja opinia nie będzie do końca obiektywna, ponieważ Ty już jesteś w programie MLM, a kandydat jeszcze nie i co za tym idzie, może mieć odmienne spojrzenie na cały temat. Dlatego najpierw dowiedz się co jest dla niego ważne, jaki jest jego punkt widzenia, a następnie mów z perspektywy twojego kandydata.

Błąd #3: Nie wiesz co powiedzieć.

Kiedy nie wiesz co powiedzieć, to jakie najczęściej słowa wypowiadasz zaraz po prezentacji: „Więc co o tym myślisz?” Przecież kandydat może myśleć dosłownie o wszystkim, o tym że niebo jest niebieskie, o tym że w pracy coś nie idzie, albo że jutro musi zawieźć swoje dzieci do babci. Twoim zadaniem jest kontrolować proces myślowy swojego kandydata. Chcesz skierować myśli kandydata w stronę tego jak jego życie będzie wyglądało za 10 lat od teraz jeśli nadal będzie robił to co dotychczas, oraz jak może wyglądać jego życie jeśli przyłączy się do twojego programu MLM. Wielu z nas jeśli nie wie co powiedzieć, to po prostu pyta: „Chcesz się przyłączyć dzisiaj?”, a jeśli usłyszy odpowiedź „NIE”, wtedy gra się kończy i zamiatamy swoje klocki pod dywan…

Pamiętaj, że twój kandydat po prezentacji ma w głowie następujące kwestie:

  • Czy to jest proste, czy działa i czy ja też mogę to zrobić?
  • Jego prezentacja była naprawdę świetna, ja nie dam rady tak jej poprowadzić…
  • To jest ogrom wiedzy do opanowania, a ja nie mam czasu na naukę…

Wynikiem tego, jest skierowanie myśli kandydata w stronę ja nie mogę tego zrobić. Dlatego aby tego uniknąć, skieruj jego myśli ku przyszłości i tego jak jego życie może się zmienić, a wątpliwości znikną same.

Powiązane wpisy:

Comments

  • Ciekawy merytorycznie wpis! A o to właśnie chodzi. Blogów na temat MLMu jest coraz więcej, jednak wiele osób powiela utarte tematy, bądź co gorsza – kopiuje bezczelnie czyjąś pracę.

    To o czym piszesz to czysta prawda. Zgadzam się z Tobą – klient/partner podczas prezentacji nie myśli o tym, czego my byśmy chcieli. On myśli tylko i wyłącznie o sobie. Zrozumienie tej prostej idei pozwoli nam zmienic naszą prezentację, tak aby zadbac o potrzeby naszego rozmówcy.

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie!
    http://www.sabatowski.com

    Kamil Sabatowski

    17 kwietnia 2012

Leave a comment  

name*

email*

website

Submit comment

CommentLuv badge